O ubezpieczycielu

Grupa Generali to jedna z największych grup świadczących usługi finansowe i ubezpieczeniowe, która oferuje wiele ubezpieczeń, wśród których można znaleźć ubezpieczenia podróżne, samochodu, domu i mieszkania, NNW szkolne, na życie oraz zdrowie, a także te rolnicze. W portfolio Generali zajmuje się również ubezpieczeniami emerytalnymi (OFE, IKZE, IKE) oraz inwestycjami.

Nad Wisłą Polska Grupa Generali rozpoczęła działalność w 1998 roku. Od tego czasu zyskała zaufanie milionów Polaków, oferująć ubezpieczenia chroniące majątek i życie. Ubezpieczyciel na terenie całego kraju posiada agentów i współpracowników.

Generali zostało założone w 1831 roku we włoskim Trieście. Ten działający od ponad 190 lat ubezpieczyciel działa na całym świecie, choć głównie skupia się na Europie, Bliskim Wschodzie i Azji Wschodniej.

Więcej
grafika

Dane kontaktowe Generali

Adres korespondencyjny:
Generali Towarzystwo Ubezpieczeń S.A.
ul. Senatorska 18
00-082 Warszawa

Inne formy kontaktu z ubezpieczycielem:
Generali oferuje możliwość zamówienia rozmowy, a także kontakt
za pośrednictwem agenta, którego można znaleźć za pomocą dedykowanej
wyszukiwarki na stronie ubezpieczyciela.

Zgłoszenie szkody w Generali

Szkody w ramach assistance najlepiej zgłaszać telefonicznie:

dla osób przebywających w Polsce +48 913 913 913
dla osób przebywających za granicą +48 913 913 913

Rodzaje assistance w Generali

grafika
Assistance turystyczne

Ubezpieczyciel oferuje ubezpieczenie turystyczne Generali, z myślą o podróży. W jego ramach można wykupić ubezpieczenie kosztów leczenia i usług assistance w podróży zagranicznej. Generali oferuje 3 warianty assistance turystycznego – Standard, Premium i Exclusive.

Każdy wyższy pakiet Assistance Generali zawiera świadczenia tego niższego plus dodatkowe usługi. Tak więc wariant Assistance Premium to suma wariantu Standard z kilkoma nowymi świadczeniami. Analogicznie Assistance Exclusive zawiera wszystkie usługi Assistance Premium plus dodatkowe usługi.
Świadczenia assistance w ramach ubezpieczenia turystycznego skupione są przede wszystkim na:

  • wsparciu informacyjnym,
  • pomocy w transporcie,
  • opiece nad dziećmi w razie hospitalizacji ubezpieczonego,
  • pokryciu kosztów akcji ratowniczej i poszukiwawczej.
Więcej
grafika
Assistance komunikacyjne

Generali w swojej ofercie ma także ubezpieczenia komunikacyjne, w tym assistance w 3 wariantach – Komfort, Komfort Plus i Lux. Umowę ubezpieczenia assistance Komfort zawiera się wraz z umową na OC lub AC. Natomiast w opcji Lux z Autocasco. Jedynie w wariancie Komfort Plus można kupić ubezpieczenie osobno na 15 lub 30 dni.

W zależności od wariantu assistance komunikacyjne Generali zapewnia następujące świadczenia:

  • naprawa pojazdu na miejscu zdarzenia,
  • holowanie pojazdu,
  • samochód zastępczy,
  • kierowcę zastępczego,
  • zakwaterowanie,
  • transport osób,
  • dowóz paliwa,
  • pomoc przy wymianie koła,
  • usługi informacyjne,
  • związane z assistance rowerowym,
  • inne.
Więcej

Przykładowe warianty assistance podróżnego w Generali – zakres ochrony ramach ubezpieczenia Generali, z myślą o podróży

grafika
Assistance Standard Generali
  • Wsparcie Centrum Pomocy Generali – całodobowy dyżur, dzięki któremu można uzyskać informacje i pomoc w razie zdarzenia objętego ochroną.
  • Zapewnienie kontaktu i telekonferencji z bliską osobą – gdy ubezpieczony ulegnie nieszczęśliwemu wypadkowi, nagle zachoruje czy dojdzie u niego do zaostrzenia choroby przewlekłej.
  • Transport ubezpieczonego do RP (lub kraju zamieszkania).
  • Transport zwłok osoby ubezpieczonej – w tym zakup trumny przewozowej do kwoty 1000 euro.
  • Przekazania informacji – w razie niezależnych zdarzeń (strajk, wypadek, choroba) Generali przekaże informacje wskazanym instytucjom.
  • Wsparcie w przypadku kradzieży lub utraty dokumentów – pomoc informacyjna o działaniach niezbędnych otrzymania zastępników oraz podanie nr do banku w celu blokady konta.
  • Pomoc w odzyskaniu bagażu i jego wysłaniu.
  • Przedłużenie ochrony ubezpieczeniowej – dotyczy sytuacji nagłych (zdarzenia losowe, awarie, akcje ratownicze, wypadki, odwołania transportu).
  • Transport osób towarzyszących w razie śmierci ubezpieczonego.
  • Opieka nad niepełnoletnimi dziećmi – organizacja i pokrycie kosztów zakwaterowania, wyżywienia oraz transportu do 7 dni oraz do 100 euro/dobę.
  • Pobyt i transport osoby towarzyszącej – do 7 dni oraz do 100 euro/dobę.
  • Transport i pobyt osoby wezwanej do ubezpieczonego – maksymalnie na 7 dni oraz do 100 euro/dobę.
  • Kierowca zastępczy – pokrycie kosztów do 1 000 euro.
  • Informacje przed podróżą – dotyczą kraju wyjazdu (np. wymagane szczepienia, atrakcje, ważne adresy).
  • Zastępstwo w podróży służbowej – gdy wykonywanie czynności służbowych nie jest możliwe przez więcej niż 10 dni, Generali pokryje koszty transportu pracownika na zastępstwo (samolotem do kwoty 500 euro).
  • Pokrycie kosztów akcji ratowniczej i poszukiwawczej – w górach, na morzu lub oceanie do wysokości sumy ubezpieczenia.
  • Wsparcie w przypadku opóźnienia lotu – zakup artykułów pierwszej potrzeby do kwoty 100 euro.
  • Odzyskanie danych z aparatu fotograficznego – do 500 zł.
  • Zwrot kosztów biletu lotniczego do USA – do 2 000 zł.
grafika
Assistance Premium Generali
  • Wszystkie usługi Assistance Standard Generali.
  • Pokrycie kosztów wyżywienia i zakwaterowania w celu rekonwalescencji – gdy podróż do domu nie jest możliwa bezpośrednio po hospitalizacji Generali pokrywa koszty do 7 dni i kwoty 100 euro/dobę
  • Wsparcie w przypadku konieczności wcześniejszego powrotu do domu.
  • Kontynuacja zaplanowanej podróży – organizacja i pokrycie kosztów transportu po hospitalizacji w celu kontynuowania podróży.
  • Pomoc prawna – do kwoty 1 200 euro na cały okres umowy ubezpieczenia.
  • Opłacenie kaucji – maksymalnie do 1 200 euro.
grafika
Assistance Exclusive Generali
  • Wszystkie usługi Assistance Premium Generali.
  • Dosłanie niezbędnych przedmiotów osobistych.
  • Pomoc finansowa – w przypadku zniszczenia środków płatniczych do kwoty 500 euro na pokrycie wydatków związanych z wyżywieniem czy zakwaterowaniem.
  • Opieka nad zwierzętami domowymi podczas podróży.
  • Wsparcie tłumacza – do kwoty 250 euro.
  • Senior assistance – wsparcie Centrum Pomocy Generali dla rodziców ubezpieczonego na terytorium RP, którzy mają powyżej 60 lat, w tym Medical assistance (do 2 000 zł), Home assistance (do 1 000 zł za łączne koszty usług).
grafika
Rozszerzenie ochrony o amatorskie uprawianie narciarstwa lub snowboardingu
  • Zwrot kosztów karnetu na wyciąg narciarski – do kwoty 800 zł.
  • Wsparcie w przypadku zamknięcia tras zjazdowych – 100 zł za dzień zamknięcia lub 700 zł za uzasadnione koszty podróży i opłaty za wyciągi.
  • Zwrot kosztów wypożyczenia sprzętu narciarskiego – do 700 zł.
  • Pokrycie kosztów zakwaterowania w przypadku zejścia lawiny – do 250 zł za dzień, lecz nie więcej niż 500 zł.

Przykładowe warianty assistance komunikacyjnego w Generali – zakres ochrony

grafika
Assistance – Wariant Komfort
  • Suma ubezpieczenia na jedno zdarzenie – 5 000 zł.
  • Naprawa na miejscu zdarzenia – ubezpieczyciel nie pokrywa kosztów części zamiennych i materiałów użytych do naprawy.
  • Holowanie – w razie awarii do najbliższego warsztatu do 100 km, a w przypadku wypadku bez limitu kilometrów. Pokrycie kosztów specjalnych służby drogowych do 2 000 zł.
  • Kierowca zastępczy – w przypadku śmierci, hospitalizacji (powyżej 5 dni) lub pogorszenia zdrowia, które uniemożliwia prowadzenie. Kierowca zastępczy poprowadzi pojazd do miejsca zamieszkania lub będzie kontynuował podróż. Koszty podróży (np. paliwa) pokrywa ubezpieczony.
  • Organizacja noclegu – gdy miejsce zdarzenie jest co najmniej 100 km od miejsca zamieszkania. Ubezpieczyciel pokryje koszty noclegu na czas naprawy lub odzyskania auta po kradzieży na maksymalnie 3 doby (hotel 2- lub 3-gwiazdkowy).
  • Transport osób – do miejsca naprawy pojazdu w przypadku awarii (do 100 km) i bez limitu kilometrów w przypadku wypadku.
  • Pomoc informacyjna.
  • Przekazanie informacji.
  • Pomoc tłumacza.
  • Assistance rowerowy – transport roweru do 100 km w razie zdarzenia.
grafika
Assistance – Wariant Komfort Plus
  • Suma ubezpieczenia na jedno zdarzenie – 5 000 zł.
  • Naprawa na miejscu zdarzenia – ubezpieczyciel nie pokrywa kosztów części zamiennych i materiałów użytych do naprawy.
  • Holowanie – w razie awarii do 500 km, wypadku do 500 km w Europie (poza Polską, gdzie jest bez limitu). Pokrycie kosztów specjalnych służby drogowych do 2 000 zł.
  • Samochód zastępczy – po awarii, kradzieży i wypadku do 5 dni. Auto zastępcze z segmentu D.
  • Kierowca zastępczy – w przypadku śmierci, hospitalizacji (powyżej 5 dni) lub pogorszenia zdrowia, które uniemożliwia prowadzenie. Kierowca zastępczy poprowadzi pojazd do miejsca zamieszkania lub będzie kontynuował podróż. Koszty podróży (np. paliwa) pokrywa ubezpieczony.
  • Organizacja noclegu – gdy miejsce zdarzenie jest co najmniej 100 km od miejsca zamieszkania. Ubezpieczyciel pokryje koszty noclegu na czas naprawy lub odzyskania auta po kradzieży na maksymalnie 3 doby (hotel 2- lub 3-gwiazdkowy).
  • Transport osób – do miejsca naprawy pojazdu w przypadku awarii (do 500 km), po wypadku w Europie do 500 km i bez limitu kilometrów w przypadku wypadku w Polsce.
  • Pomoc informacyjna.
  • Przekazanie informacji.
  • Pomoc tłumacza.
  • Assistance rowerowy – transport roweru do 100 km w razie zdarzenia oraz do 1 000 zł na pokrycie kosztów transportu ubezpieczonego z miejsca zdarzenia do szpitala lub placówki medycznej.
grafika
Assistance – Wariant Lux
  • Suma ubezpieczenia na jedno zdarzenie – 20 000 zł.
  • Naprawa na miejscu zdarzenia – ubezpieczyciel nie pokrywa kosztów części zamiennych i materiałów użytych do naprawy.
  • Holowanie – bez limitu w Polsce i Europie.
  • Samochód zastępczy – w Polsce i Europie do 10 dni. Gdy auto ubezpieczonego nie zostało objęte usługą holowania, to auto na maksymalnie 3 dni (raz w roku). Auto zastępcze z segmentu D.
  • Kierowca zastępczy – w przypadku śmierci, hospitalizacji (powyżej 5 dni) lub pogorszenia zdrowia, które uniemożliwia prowadzenie. Kierowca zastępczy poprowadzi pojazd do miejsca zamieszkania lub będzie kontynuował podróż. Koszty podróży (np. paliwa) pokrywa ubezpieczony.
  • Organizacja noclegu – gdy miejsce zdarzenie jest co najmniej 100 km od miejsca zamieszkania. Ubezpieczyciel pokryje koszty noclegu na czas naprawy lub odzyskania auta po kradzieży na maksymalnie 5 dób (hotel 2- lub 3-gwiazdkowy).
  • Transport osób – bez limitu kilometrów. Gdy naprawa pojazdu będzie dłuższa niż 5 dni lub droższa niż 1 000 euro, Generali zapewni transport do miejsca zamieszkania lub miejsca docelowego podróży (ubezpieczyciel opłaci tańszą opcję).
  • Pomoc informacyjna.
  • Przekazanie informacji.
  • Usługi concierge.
  • Pomoc tłumacza.
  • Assistance rowerowy – transport roweru do 100 km w razie zdarzenia oraz do 1 000 zł na pokrycie kosztów transportu ubezpieczonego z miejsca zdarzenia do szpitala lub placówki medycznej.

Q&A

Wybierz pytanie
Kiedy trzeba zgłosić szkodę z assistance?
Czy Generali stosuje franszyzę kilometrową w assistance?
Ile wariantów assistance oferuje Generali?
Jaki jest zakres terytorialny ochrony assistance Generali?
Dlaczego warto kupić assistance w Generali?
grafika

O zajściu zdarzenie objętego świadczeniami assistance należy poinformować Generali jak najszybciej. Ubezpieczyciel w OWU wskazuje, że można otrzymać pojazd zastępczy w przypadku kradzieży ubezpieczonego pojazdu pod warunkiem zgłoszenia kradzieży do 7 dni od dnia stwierdzenia przez ubezpieczonego zajścia takiego zdarzenia. Natomiast w assistance podróżnym należy zgłosić roszczenia w ciągu 7 dni od powrotu do Polski, ale nie później niż 45 dni od daty zajścia wypadku.